Specificul transcripției creațiilor de factură omofon-armonică pentru acordeon
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
225 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 10:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
780.647:786.8 (1)
Muzică (1810)
SM ISO690:2012
ŞTIUCA, Petru. Specificul transcripției creațiilor de factură omofon-armonică pentru acordeon . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 1(68), pp. 146-149. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.1-68.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(68) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Specificul transcripției creațiilor de factură omofon-armonică pentru acordeon

The pecularities of transcription of homofon-harmonic musical works for accordion

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.1-68.19
CZU: 780.647:786.8

Pag. 146-149

Ştiuca Petru
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2023


Rezumat

The article deals with the general and specific issues of accordion transcription development. The peculiarities of this process depend largely on the discourse of the original creations, selected for transcription. Most of them belong to the homophonic-harmonic style, usually corresponding to the period of musical classicism and romanticism, and are written for piano or violin solo, or with orchestral accompaniment. The author focuses on the specifics of the given instruments, analyses the transcription of homophonic-harmonic creations from a historical perspective. At the same time, specific features and recommendations are presented in order to create accordion versions of musical creations in this style.

Articolul abordează problematica generală și specifică a elaborării transcripțiilor pentru acordeon. Particularitățile acestui proces depind în mare măsură de discursul creațiilor originale, selectate pentru a fi transpuse. O mare parte aparțin stilului sau facturii omofon-armonice, ce corespunde, de regulă, cu perioada clasicismului și romantismului muzical, fiind scrise pentru pian sau vioară solo, sau cu acompaniament de orchestră. Autorul relevă trăsăturile proprii instrumentelor date, analizează transcripția creațiilor omofon-armonice din perspectivă istorică. Totodată, sunt prezentate un șir de trăsături și recomandări în vederea realizării unor versiuni pentru acordeon ale creațiilor muzicale de acest stil.

Cuvinte-cheie
transcription, accordion, homophonic-harmonic creations, performing art,

transcripție, acordeon, creații omofon-armonice, arta de interpretare.