Implementarea tehnologiilor de predare avansată în predarea temei „Migraţiile ilegale şi starea demografică a Republicii Moldova în spaţiul european”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
130 0
SM ISO690:2012
MOCANU, Anastasia. Implementarea tehnologiilor de predare avansată în predarea temei „Migraţiile ilegale şi starea demografică a Republicii Moldova în spaţiul european”. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.2, pp. 180-187. ISBN 978-9975-914-92-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.2, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Implementarea tehnologiilor de predare avansată în predarea temei „Migraţiile ilegale şi starea demografică a Republicii Moldova în spaţiul european”


Pag. 180-187

Mocanu Anastasia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 24 mai 2023


Rezumat

The beginning of the 21st century is a significant evolution of human society. The contemporary world is characterized by increasing the pace of development of the main areas of life based on new technologies, on the one hand and by increasing the differences between the states of the world, on the other hand. The current social and economic transformations require a renovation of the educational policy on the basis of demographic and humanistic principles. The tendency to achieve quality education, it is necessary to provide optimal educational context, that largely consists of resources involved in the process. In this context the teaching methodologies of interactive educational process organization fits the problem within the educational system reform in Republic of Moldova and focuses on the current trends of development of the theory and practice of education adapted to the requirements of the Bologna process. In the context of intensive transformations of classical education in a modern educational, creative and intelligent, focused on the participation and collaboration of young people involved in the training, are offered a series of landmark interactive teaching methodologies and theoretical effective learning and organizational learning self regulated.