Particularităţile specifice de calculare a costului produselor editorialtipografice şi contabilitatea costurilor legate de fabricarea acestora în contextul noilor reglementări
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
141 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 15:36
SM ISO690:2012
LUNGU, Rita. Particularităţile specifice de calculare a costului produselor editorialtipografice şi contabilitatea costurilor legate de fabricarea acestora în contextul noilor reglementări. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.2, pp. 168-175. ISBN 978-9975-914-92-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.2, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Particularităţile specifice de calculare a costului produselor editorialtipografice şi contabilitatea costurilor legate de fabricarea acestora în contextul noilor reglementări


Pag. 168-175

Lungu Rita
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 23 mai 2023


Rezumat

One of the main problems of the accounting organization at publishing and printing houses is the determining of the cost of printed products. The purpose of this accounting is the opportune, complete and authentic determining of actual costs related to the publishing of printing-typographical products, the determining of the actual cost separately for each edition and completely for production. The cost of printing and typographical products is one of the basic economic indicators that characterize the production and economic activity of publishing and printing house and it depends on the organization of the technological process, the quality of materials, manager‟s skill of a proper organization of the production process and many other factors. For a correct calculation of the production cost of the editorial-typographical products, it is necessary to take into account the particularities of the technological process of printing and publishing houses.