Enhancing life long learning within europenization
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
145 0
SM ISO690:2012
PUŞNEI, Irina. Enhancing life long learning within europenization. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 446-449. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Enhancing life long learning within europenization


Pag. 446-449

Puşnei Irina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2023


Rezumat

Învățarea permanentă este unul din principiile fundamentale în doctrina învățământului superior din R. Moldova deși aplicarea acestuia este însoțită de un șir de dificultăți de ordin motivațional, financiar, social, etc. Prezentul articol analizează dezvoltarea și aplicarea strategiilor formării continue din cadrul învățământului superior universiar și post-universitar în vederea depășirii diverselor obstacole ce ar putea atenua această filozofie. Având ca reper Memorandumul European cu privire la învățarea permanentă, implementarea strategiilor acesteia la nivel de instruire informațională și independentă vizează sporirea de investiții în resursele umane, stimularea cunoașterii de sine și autoevaluării, dezvoltarea competențelor tehnologice, organizatorice, metodologice, interdisciplinare, reconsiderarea unor orientări și consiliere; căci după George Santayana ―chiar și cea mai înțeleaptă minte are ceva de învățat‖.1