Articolul precedent |
Articolul urmator |
145 0 |
SM ISO690:2012 PUŞNEI, Irina. Enhancing life long learning within europenization. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 446-449. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior Vol.1, 2014 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior" 1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 446-449 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Învățarea permanentă este unul din principiile fundamentale în doctrina învățământului superior din R. Moldova deși aplicarea acestuia este însoțită de un șir de dificultăți de ordin motivațional, financiar, social, etc. Prezentul articol analizează dezvoltarea și aplicarea strategiilor formării continue din cadrul învățământului superior universiar și post-universitar în vederea depășirii diverselor obstacole ce ar putea atenua această filozofie. Având ca reper Memorandumul European cu privire la învățarea permanentă, implementarea strategiilor acesteia la nivel de instruire informațională și independentă vizează sporirea de investiții în resursele umane, stimularea cunoașterii de sine și autoevaluării, dezvoltarea competențelor tehnologice, organizatorice, metodologice, interdisciplinare, reconsiderarea unor orientări și consiliere; căci după George Santayana ―chiar și cea mai înțeleaptă minte are ceva de învățat‖.1 |
||||||
|