Formarea deprinderilor de a acţiona independent în situaţiile de problemă la elevii mici
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
102 0
SM ISO690:2012
RUSOV, Veronica. Formarea deprinderilor de a acţiona independent în situaţiile de problemă la elevii mici. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 268-270. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Formarea deprinderilor de a acţiona independent în situaţiile de problemă la elevii mici


Pag. 268-270

Rusov Veronica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2023


Rezumat

The problem reflected in this article is how to teach children to make an independent decision in different life’s situations. From the author’s point of view, it would help pupils to pass to an active position in finding solutions, instead of putting up a resistance in solving a problem. And, as a result, the development of these skills would contribute to a good perception of the problem and pupils would see it as a task, that supposes searching and finding the optimal solutions of the challenge. This article proposes some methods used to develop these skills. It brings concrete examples of children’s activities in the section ―How to solve problems‖. The article determines children’s level in solving different types of problems and it suggests some criteria of evaluation.