Managementul clasei de elevi în școala incluzivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
219 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 12:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1:005 (2)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
Management (1894)
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Managementul clasei de elevi în școala incluzivă. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 315-321. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Managementul clasei de elevi în școala incluzivă

CZU: 376.1:005

Pag. 315-321

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2023


Rezumat

Evoluţia managementului instituţiilor şcolare (mai ales a şcolilor speciale sau şcolilor incluzive), care oferă servicii educaţionale copiilor/ persoanelor cu cerinţe speciale, impune transformări radicale în înţelegerea schimbărilor care sunt inevitabile în şcoală. Experienţa a arătat că, în condiţiile schimbării generate de aplicarea practicilor incluzive în şcoli, unele cadre didactice sunt mai conştiente de importanţa perfecţionării lor profesionale, explorând şi identificând noi strategii de ameliorare a procesului didactic. În mod asemănător, unele şcoli sunt mai receptive la necesitatea creării unei atmosfere care să încurajeze dezvoltarea profesională. Numeroase studii şi experienţe practice au scos în evidentă unele aspecte referitoare la natura şi rolul schimbării procesului de management în şcoală şi în clasă.

The evolution of the management of school institutions (especially of special schools or inclusive schools), which offer educational services to children/ people with special requirements, require radical transformations in understanding the changes that are inevitable in school. The experience has shown that, under the conditions of the change generated by the application of inclusive practices in schools, some teachers are more aware of the importance of their professional improvement, exploring and identifying new strategies for improving the teaching process. Similarly, some schools are more receptive to the need to create an atmosphere that encourages professional development. Numerous studies and practical experiences have highlighted some aspects regarding the nature and role of changing the management process in school and class.

Cuvinte-cheie
educație incluzivă, educația integrată, managementul clasei, calitate etc,

inclusive education, integrated education, class management, Quality, etc.