Stresul la cadrele didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
245 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 10:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942.2/.5:37.091 (1)
Psihologie (3398)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Stresul la cadrele didactice. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 267-276. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Stresul la cadrele didactice

CZU: 159.942.2/.5:37.091

Pag. 267-276

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Activitatea didactică, în special, în ultimii ani, este una foarte stresantă. Nivelul perceput și manifestat de stres de către personalul didactic, influențează direct autoeficacitatea acestora în instituția de învățământ și poate crea impedimente în activitățile didactice. Această publicație prezitnă rezultatele uui studio experimental asupra nivelului de percepție manifestare a stresului în rândul cadrelor didactice în funcție de vârată ți vechime în muncă. Rezultatele obținute sunt alarmante și ne convinng în faptul că cadrele didactice prezintă un nivel de stres ridicat (26.97%) și mediu (73,03%). Cadrele didactice tinere sunt mai vulnerabile la stres, iar profesorii cu o epxeriență de muncă mai mare de 15 ani percep stresul într-o măsură mai mare decât profesorii cu o experiență de până la 15 ani.

Working in education, especially in recent years, has become very stressful. The stress level perceived by teaching staff directly influences their self-efficacy in the educational institution and can create impediments to teaching activities. Teaching staff affected by stress can cause bad consequences for those with whom they relate: in the pedagogical environment (students, parents, managers, colleagues) and the family environment (children, spouse, parents, relatives, etc.). This paper presents the results of an experimental study on the level of perception and manifestation of stress among teachers according to age and seniority. Thus, the results obtained are alarming and convince us that teachers have a high (26.97%) and medium (73.03%) level of stress. Young teachers are more vulnerable to stress and teachers with more than 15 years of experience perceive stress to a greater extent than teachers with up to 15 years of experience.

Cuvinte-cheie
stres, nivel perfceput și manifestat de stres, colectiv didactic,

the stress, level of perception and manifestation of stress, teaching staff.