Identitatea profesională a cadrelor didactice în condițiile evoluției transformării sociale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
176 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 18:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:371.15+371.12 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BÎTCA, Lucia. Identitatea profesională a cadrelor didactice în condițiile evoluției transformării sociale. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 13-20. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p13-20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Identitatea profesională a cadrelor didactice în condițiile evoluției transformării sociale

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p13-20
CZU: 37.015.3:371.15+371.12

Pag. 13-20

Bîtca Lucia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 aprilie 2023


Rezumat

Actualele exigenţe, determinate de schimbările rapide ale societăţii, care se exercită asupra cadrelor didactice, constituie surse ale dezbaterilor legate de politicile educaţionale în contextul eficientizării procesului de formare a cadrelor didactice ca actori-cheie ai strategiilor de stimulare a dezvoltării sociale şi economice a oricărei ţări. Calificarea la nivel superior, bazată pe definirea standardelor de calitate şi competenţelor subsumate, corect şi unitar definite şi creşterea motivaţiei profesionale a membrilor profesiei didactice sunt fundamentale pentru asigurarea unei educaţii eficiente. Prin urmare, autopromovarea cadrului didactic este vitală pentru a ieși în evidență față de concurența abundentă.

The current demands, determined by the rapid changes of society, which are exerted on teachers, constitute sources of debates related to educational policies in the context of the efficiency of the teacher training process as key actors in the strategies to stimulate the social and economic development of any country. Higher level qualification, based on the definition of quality standards and subsumed competences, correctly and unitarily defined and increasing the professional motivation of the members of the teaching profession are fundamental for ensuring an effective education. Therefore, teacher self-promotion is vital to stand out from the abundant competition.

Cuvinte-cheie
identitatea profesională, autopromovare, construcție socială, managementul impresiei, prezentare personală, creşterea profesională, autoeficiență,

professional identity, self-promotion, social construction, impression management, personal presentation, professional growth, self-efficacy