Predarea chimiei în gimnaziu prin utilizarea conceptelor socioștiințifice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
231 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 21:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5:54 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
SM ISO690:2012
RADU, Larisa-Simona. Predarea chimiei în gimnaziu prin utilizarea conceptelor socioștiințifice. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 1., pp. 89-94. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p89-94
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1., 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Predarea chimiei în gimnaziu prin utilizarea conceptelor socioștiințifice

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p89-94
CZU: 373.5:54

Pag. 89-94

Radu Larisa-Simona
 
Școala Gimnaziala Spectrum Constanța
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2023


Rezumat

Aspectele fundamentale ale vieții cotidiene cuprind și prezența științelor naturii. Chimia este una dintre aceste științe, iar scopul educației în gimnaziu este de a obține un viitor cetățean familiarizat cu noțiuni științifice din chimie. Principalele probleme în studiul chimiei sunt lipsa de relevanță și de transfer către noțiuni uzuale , astfel încât profesorii de chimie sunt nevoiți să adauge un element uman în predarea chimiei. Un astfel e demers este instruirea contextualizată de chimie. O instrucțiune bazată pe exemple reale ancorate în social este un model de implementare a instrucțiunilor bazate pe context. Problemele socioștiințifice pot fi folosite în instruirea bazată pe context. Cu toate acestea, există îndrumări limitate pentru profesorii de chimie cu privire la modul de integrare a problemelor socioștiințifice în predarea chimiei. Această lucrare și-a propus să descrie un exemplu e prepare a chimiei prin utilizarea și experimentarea conceptelor socioștiințifice .

The fundamental aspects of everyday life also include the presence of natural sciences. Chemistry is one of these sciences and the purpose of secondary school education is to obtain a future citizen familiar with scientific and chemistry notions. The main problems in the study of chemistry are the lack of relevance and the lack of transfer to common notions, so, chemistry teachers are forced to add a human element to the teaching of chemistry. One such approach is the contextualized teaching of chemistry. An instruction based on real-life examples anchored in social is a model for implementing context-based instruction. Social science issues can be used in context-based instruction. However, there is limited guidance for chemistry teachers on how to integrate socioscientific issues into chemistry teaching. This paper aimed to describe a prepared example of chemistry through the use and experimentation of socioscientific concepts.

Cuvinte-cheie
predarea chimiei, instruire contextualizată, concept socioștiințific,

chemistry teaching, contextualized instruction, socioscientific concept