Impactul jocului didactic asupra activității de învățare a elevilor la orele de limbă și literatură română în ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
310 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 21:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
PETCU, Valeriana, LUCHIANCIUC, Natalia. Impactul jocului didactic asupra activității de învățare a elevilor la orele de limbă și literatură română în ciclul primar . In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 77-83. ISBN 978-9975-88-102-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației"
1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022

Impactul jocului didactic asupra activității de învățare a elevilor la orele de limbă și literatură română în ciclul primar

The impact of the didactic game on the learning activity of the students in the romanian language and literature classes in the primary cycle

CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 77-83

Petcu Valeriana, Luchianciuc Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2023


Rezumat

În literatura de specialitate, jocul didactic este desemnat ca cel mai eficient mijloc de instruire și educare a copiilor fiind folosit pentru a forma sau consolida anumite cunoștințe, priceperi și deprinderi. Totodată, prin comportamentul verbal, cadrul didactic insistă şi în dezvoltarea proceselor psihice (atenţia, memoria, gândirea etc.), adică contribuie la formarea personalităţii copilului. Vorbirea reprezintă modul în care se asimilează, se integrează și funcționează limba la nivel individual. Este un indicator cert al capacității intelectuale, o dimensiune esențială a adaptării, fiind implicat în întreaga ființă psihică a individului, este instrument de gândire, deoarece gândirea omului este una verbală, care nu numai că se exprimă prin limbaj, dar și se formează cu ajutorul lui, constituie expresia și realizarea conduitelor verbale. Rolul jocului didactic în procesul instructive educative este de neînlocuit.

In the specialized literature, the didactic game is designated as the most effective means of training and educating children, being used to form or consolidate certain knowledge, skills and abilities. At the same time, through verbal behavior, the teaching staff also insists on the development of mental processes (attention, memory, thinking and its operations), that is, it contributes to the formation of the child's personality. Speaking is how language is assimilated, integrated and operated on an individual level. It is a definite indicator of intellectual capacity, an essential dimension of adaptation, being involved in the entire psychic being of the individual, it is a tool for thinking, because human thinking is a verbal one, which is not only expressed through language, but also formed with the help of, constitutes the expression and realization of verbal behaviors. The role of the didactic game in the instructive-educational process is irreplaceable.

Cuvinte-cheie
jocul didactic, mijloc de instruire, jocuri literare,

Didactic game, training tool, literary games