Studiu privind dezvoltarea afacerilor în domeniul panificatiei în judetul Caras Severin
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
248 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 22:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
334.012:664 (1)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (996)
Producerea și consevarea alimentelor solide (302)
SM ISO690:2012
MANCIU, Venera, DEMYEN, Suzana. Studiu privind dezvoltarea afacerilor în domeniul panificatiei în judetul Caras Severin. In: Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare, Ed. 3, 22-23 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Ediția 3, pp. 184-186.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare
Ediția 3, 2016
Conferința "Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare"
3, Chişinău, Moldova, 22-23 decembrie 2016

Studiu privind dezvoltarea afacerilor în domeniul panificatiei în judetul Caras Severin

CZU: 334.012:664
JEL: L26

Pag. 184-186

Manciu Venera, Demyen Suzana
 
Universitatea „Eftimie Murgu“, Reşiţa
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2023


Rezumat

Noile afaceri iniţiate într-un anumit domeniu au menirea de a contribui la dezvoltarea regiunii în care se află (Ciurea et al, 2008). Iniţiativele antreprenoriale sunt sprijinite atât prin posibilitatea accesării de fonduri nerambursabile din partea Uniunii Europene, cât şi prin fondurile guvernamentale menite să sprijine punerea în aplicare a ideilor de afaceri ale potenţialilor antreprenori (Manciu, Tănase, 2010). În domeniul panificaţiei, profitabilitatea unei brutării este condiţionată în principal de capacitatea acesteia de producţie, dar concomitent şi de calitatea utilajelor folosite, respectiv de nivelul de performanţă al acestora. Totuşi, un rol esenţial este jucat totodată de strategiile de marketing aplicate, respectiv de calitatea personalului angajat. Vom analiza în continuare extinderea unei societăţi comerciale din domeniul panificaţiei, din judeţul Caraş-Severin, România, care va fi denumită în continuare generic, Societatea, pentru a păstra confidenţialitatea datelor. În momentul fondării afacerii, principalele obiective formulate au fost mărirea producţiei de pâine, respectiv stabilirea unei reţele de clienţi fideli, care să permită obţinerea lunară a unei cifre de afaceri corespunzătoare planului de investiţii iniţial. Societatea a fost fondată în anul 1998, fiind ca formă de organizare o societate cu răspundere limitată, cu sediul în mediul rural, proprietatea a doi asociaţi, fiecare având o cotă de 50% din părţile sociale. Obiectul de activitate constă în obţinerea de produse de panificaţie şi vânzarea acestora, atât prin intermediul unui magazin propriu, cât şi prin intermediari. De-a lungul timpului, cererea a fost una mare, profitul înregistrat a fost unul ridicat, ceea ce a determinat realizarea de investiţii care să permită dezvoltarea societăţii şi implicit a activităţii de ansamblu a firmei, cu scopul de a extinde activitatea şi în domeniul fabricării altor produse de panificaţie. Fluctuaţia de personal a fost una mică de-a lungul anilor, angajaţii demonstrând loialitate şi stabilitate, personalul cu studii medii fiind majoritar, existând o pondere mare mai ales în activitatea efectivă de producţie. Personalul tânăr, de până la 35 de ani, are o pondere mare în cadrul societăţii, firma fiind deschisă iniţiativei angajaţilor tineri. Ca strategie viitoare de marketing, firma urmăreşte să se extindă şi în domeniul patiseriei, deservind o arie foarte largă, piaţa fiind reprezentată de consumatori din întregul judeţ Caraş - Severin, chiar dacă sediul firmei este în mediul rural. Distribuitorii şi intermediarii fac ca produsele fabricate să poată fi comercializate pe o arie largă. Strategia viitoare urmărită a fi implementată este aşadar una de diversificare a produselor, concomitent însă cu cea de ridicare a calităţii produselor. O analiză mai atentă ne indică drept puncte tari ale firmei următoarele: existenţa unui portofoliu de clienţi stabili, şi în acelaşi timp fideli, orientarea către perfecţionare continuă în domeniul de activitate, existenţa unui portofoliu larg de contracte încheiate pe un termen lung pentru desfacerea produselor fabricate, deţinerea unui ansamblu performant de utilaje şi echipamente de producţie.Dezavantajul actual constă într-o varietate redusă de sortimente şi un nivel redus de diversitate, ceea ce însă ar putea constitui o oportunitate pentru o eventuală evoluţie viitoare pozitivă a societăţii. Produsele de panificaţie şi patiserie sunt tot mai utilizate în societatea modernă, din cauza modificărilor în stilul de viaţă şi obiceiurile consumatorilor, în principal, ceea ce face ca viitorul afacerilor în acest domeniu să fie influenţat pozitiv (Manciu, 2014).