Articolul precedent |
Articolul urmator |
205 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 10:51 |
SM ISO690:2012 ONOI, Mihail, GROSU, Maria, MINDRIGAN, Vasile. Particularitățile de utilizare de către cadrele didactice a elementelor tehnice din turismul pedestru în lecțiile de educație fizică cu elevii din ciclul gimnazial. In: Problemele acmeologice în domeniul Culturii fizice, Ed. Ediția 5, 6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2019, Ediția 5, pp. 38-42. ISBN 978-9975-131-67-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Problemele acmeologice în domeniul Culturii fizice Ediția 5, 2019 |
||||||
Conferința "Problemele acmeologice în domeniul Culturii fizice" Ediția 5, Chişinău, Moldova, 6 decembrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 38-42 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tourism through its many forms (pedestrian, mountain, nautical tourism, etc.), is becoming more popular among the pupils, due to the diversity, the environment in which they are practiced, the benefits upon the skills, the abilities and the state of health. The use of the technical elements of pedestrian tourism in the physical education lesson can be a diversification of the lesson, but also an impetus for the pupils to obtain the necessary knowledge for life (lighting a fire, tightening the knots, providing first medical aid, etc.). |
||||||
Cuvinte-cheie Pedestrian tourism, pupils, lessons, secondary school cycle, physical education, technique |
||||||
|