Online digital platforms-short overview of theirobligations towards workers and consumer
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
272 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-29 12:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
366:004(498) (1)
Consumerism (156)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
DRĂGĂNUȚĂ BRIARD, Ana-Maria, FILIMON, Cristina. Online digital platforms-short overview of theirobligations towards workers and consumer. In: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere, Ed. 18, 28 octombrie 2022, Iași. Iași : Performantica, 2022, Secțiunea IV, pp. 61-80. ISSN 2971- 8740 ISSN- L 2971- 8740.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere
Secțiunea IV, 2022
Conferința "Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere"
18, Iași, Romania, 28 octombrie 2022

Online digital platforms-short overview of theirobligations towards workers and consumer

Platforme digitale online - scurtă prezentare a obligațiilor lor față de angajați și consumatori

CZU: 366:004(498)

Pag. 61-80

Drăgănuță Briard Ana-Maria1, Filimon Cristina2
 
1 University of Fribourg,
2 University of Bucharest
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2023


Rezumat

Covid-19 pandemic changed our lives dramatically. Before the virus outburst, there had already existed a tendency for digitalization in every aspect of our day-to-day activity – we turned to the internet and our smartphones for communication, for shopping, for entertainment, news and information – but Covid-19 speeded things up and, before we could see the bigger picture, people and companies adapted or were looking to adapt. Companies shut down their activities or, if they could and had the necessary infrastructure, moved every aspect of their business online, including their workers. Then we noticed and saw the work-from-home (WFH) benefits, and made room to start research in this area. The #Stayathome movement and regulations forced people indoors and they were left with no choice but to use online services for everything, including hanging out with friends, as well as basic needs, like food, drinks and other items they were accustomed to buy on their way home after work. This rapid shift in how we had to ensure our basic needs resulted in a rapidly developing gig economy or platform economy. Online platforms consumers used for ordering food, medicine or for commuting developed quickly and were improving their services. However, some of the legislative aspects of these platforms were left unchecked and permitted some abuses to be made by these online platforms against their workers, and their consumer-clients. In this article we tackle the legislative changes from an employment and labour law perspective, with emphasis on the Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on improving working conditions in platform work (2021/0414), as well as recent legislative development from the consumer protection law.

Pandemia Covid-19 ne-a schimbat dramatic viața. Înainte de izbucnirea virusului, exista deja o tendință de digitalizare în fiecare aspect al activității noastre de zi cu zi - ne adresăm internetului și smartphone-urilor noastre pentru comunicare, pentru cumpărături, pentru divertisment, știri și informații - dar Covid-19 a accelerat lucrurile și, înainte de a putea vedea imaginea de ansamblu, oamenii și companiile s-au adaptat sau căutau să se adapteze. Companiile și-au închis activitățile sau, dacă au putut și au avut infrastructura necesară, au mutat fiecare aspect al activității lor online, inclusiv pe lucrătorii lor. Apoi am observat și am văzut beneficiile muncii de acasă (WFH) și ne-am făcut loc pentru a începe cercetarea în acest domeniu. Mișcarea #Stayathome și reglementările au forțat oamenii să stea în casă și nu le-a mai rămas decât să folosească serviciile online pentru orice, inclusiv pentru a ieși cu prietenii, precum și pentru nevoile de bază, cum ar fi mâncarea, băuturile și alte articole pe care obișnuiau să le cumpere în drum spre casă după serviciu. Această schimbare rapidă a modului în care trebuia să ne asigurăm nevoile de bază a dus la dezvoltarea rapidă a economiei de tip gig economy sau a economiei de platformă. Platformele online pe care consumatorii le foloseau pentru a comanda mâncare, medicamente sau pentru a face naveta s-au dezvoltat rapid și își îmbunătățeau serviciile. Cu toate acestea, unele dintre aspectele legislative ale acestor platforme au fost lăsate necontrolate și au permis ca aceste platforme online să comită unele abuzuri împotriva lucrătorilor și a consumatorilor-clienți. În acest articol abordăm modificările legislative din perspectiva dreptului muncii și al ocupării forței de muncă, punând accentul pe Propunerea de directivă a Parlamentului European și a Consiliului privind îmbunătățirea condițiilor de muncă pe platforme (2021/0414), precum și pe recentele evoluții legislative din dreptul protecției consumatorilor.

Cuvinte-cheie
digital platform, Consumers, Stayathome, legislative changes,

platformă digitală, consumatori, telemunca, schimbări legislative