Abordări ale instruirii studenţilor în domeniul ceramicii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
137 0
SM ISO690:2012
. Abordări ale instruirii studenţilor în domeniul ceramicii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 15, 10 ianuarie 2016, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Vol.15, Partea 1, pp. 226-231. ISBN 978-9975-46-235-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.15, Partea 1, 2016
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
15, Chişinău, Moldova, 10 ianuarie 2016

Abordări ale instruirii studenţilor în domeniul ceramicii


Pag. 226-231

 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 martie 2023


Rezumat

The article refers to the importance of ceramics as a style of decorative arts in the development of student’s professional abilities. The author describes the methodological phases of training in the field of ceramics, which includes: the knowledge of tools and materials, production technologies, elements of style, methods of applying the materials, ways and technics of decoration, motifs etc. In conclusion there are stated the objectives of didactic instruction, the execution of which can bring success in the field of ceramics.