Evaluarea școlară: delimitări conceptuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
191 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 22:05
SM ISO690:2012
BULAT-GUZUN, Ana. Evaluarea școlară: delimitări conceptuale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 15, 10 ianuarie 2016, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Vol.15, Partea 1, pp. 48-53. ISBN 978-9975-46-235-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.15, Partea 1, 2016
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
15, Chişinău, Moldova, 10 ianuarie 2016

Evaluarea școlară: delimitări conceptuale


Pag. 48-53

Bulat-Guzun Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 martie 2023


Rezumat

The word „assessment” is a polysemantic word. Due to this fact the assessment is present in all the life’s areas. In educational system, the presence of the assessment is stimulated by the interdependence between education and social-economical developement of the society. School assessment is defined by specialists „the process of measuring, apreciation and adoption of the ameliorative measures”. The actual statute of the assessment was conquered through the crossing of some evolutive stages of the docimological paradigm.