Formarea atitudiniulor morale la elevii de vârstă școlară mică în contextul parteneriatului școală familie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
294 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 17:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.034 (4)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
PANICO, Vasile, CUIBAN, Nadejda. Formarea atitudiniulor morale la elevii de vârstă școlară mică în contextul parteneriatului școală familie. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 180-186. DOI: https://doi.org/10.46727
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Formarea atitudiniulor morale la elevii de vârstă școlară mică în contextul parteneriatului școală familie

DOI:https://doi.org/10.46727
CZU: 373.3.034

Pag. 180-186

Panico Vasile1, Cuiban Nadejda2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Instituția Publică Școala Primară-Grădiniță Ghiduleni, Rezina
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Studiul este consacrat problemei formării atitudinilor morale la elevii de vârstă școlară mică. În lucrare se examinează fundamentele psihopedagogice și mijloacele de formare a atitudinilor morale la personalitatea elevilor mici. În baza studiului teoretic a fost elaborat și validat experimental un program direcționat spre formarea atitudinilor morale la elevii de vârstă școlară mică în contextul parteneriatului școală-familie. Programul experimental este constituit din următoarele componente: modele de activități cu învățătorii claselor primare în problema formării atitudinilor morale la elevi; modele de activități ale învățătorului și părinților în scopul formării la elevi a atitudinilor morale; modele de activități cu elevii clasei experimentale; modele de autoformare a atitudinilor morale la elevii clasei experimentale. În mod special, s-a pus accentul pe încadrarea elevilor întru-n sistem de acțiuni și fapte de autoeducație morală a elevilor de vârstă școlară mică adecvate normelor de viață socioumane.

The study is devoted to the problem of the formation of moral attitudes in pupils of small school age. The paper examines the psychopedagogical foundations and the means of forming moral attitudes in the personality of young pupils. Based on the theoretical basis, a program was developed and experimentally validated aimed at the formation of moral attitudes in pupils of small school age in the context of the school-family partnership.The experimental program is made up of the following components: models of activities with primary school teachers in the problem of forming moral attitudes in pupils; models of teacher and parent activities for the purpose of forming moral attitudes in pupils; models of activities with pupils of the experimental class; models of self-formation of moral attitudes in pupils of the experimental class. In particular, the emphasis was placed on the inclusion of pupils in a system of actions and deeds of moral self-education of pupils of small school age appropriate to the norms of socio-human life.

Cuvinte-cheie
atitudinile morale, mijloacele de formare a atitudinilor morale, trăirile sentimentale, programul de formare a atitudinilor morale, parteneriatul școală-familie,

moral attitudes, the means of forming moral attitudes, sentimental experiences, the program of forming moral attitudes, the school-family partnership