The problem of the connection between social intelligence and school success
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
282 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 11:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:316 (35)
Psihologie (3512)
Sociologie (3425)
SM ISO690:2012
GUȚUL, Aliona. Problema legăturii dintre inteligența socială și reușita școlară. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 119-123. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

The problem of the connection between social intelligence and school success

Problema legăturii dintre inteligența socială și reușita școlară

CZU: 159.9:316

Pag. 119-123

Guțul Aliona
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2023


Rezumat

The article provides a review of ideas about the relationship between social intelligence and school performance. Social intelligence is the integral ability to perceive, understand and predict the behavior of people, recognize the intentions, feelings and emotional states of a person by non-verbal and verbal expression. It’s about understanding people through interaction. Social intelligence is directly involved in the regulation of social behavior, acts as a means of understanding social reality, unites and regulates cognitive processes related to the reflection of social objects (a person as a communication partner, a group of people), provides interpretation of information, understanding and prediction of actions and actions of people, adaptation to different systems of relationships between people (family, business, friendly)shows how a person interacts with the outside world, how he solves and overcomes everyday problems, including - and when communicating with others. Academic performance - the degree of absorption of the volume of knowledge, skills, established by the curriculum, in terms of their meaningfulness, completeness, depth, strength. We are talking about identifying social intelligence as an independent component of a personality’s overall system of cognitive abilities.

Articolul oferă o trecere în revistă a ideilor despre relația dintre inteligența socială și performanța școlară. Inteligența socială este capacitatea integrală de a percepe, înțelege și prezice comportamentul oamenilor, de a recunoaște intențiile, sentimentele și stările emoționale ale unei persoane prin exprimare non-verbală și verbală. Este vorba despre înțelegerea oamenilor prin interacțiune. Inteligența socială este direct implicată în reglarea comportamentului social, acționează ca mijloc de înțelegere a realității sociale, unește și reglează procesele cognitive legate de reflectarea obiectelor sociale (o persoană ca partener de comunicare, un grup de oameni), oferă interpretarea informarea, înțelegerea și predicția acțiunilor și comportamentelor oamenilor, adaptarea la diferite sisteme de relații dintre oameni (familie, afaceri, prieteni) arată modul în care o persoană interacționează cu lumea exterioară, cum rezolvă și depășește problemele cotidiene, inclusiv și atunci când comunică cu alții. Performanța academică - gradul de absorbție a volumului de cunoștințe, deprinderi stabilit de curriculum, în ceea ce privește semnificația, completitudinea, profunzimea, forța lor. Vorbim despre identificarea inteligenței sociale ca o componentă independentă a sistemului general de abilități cognitive al unei personalități.

Cuvinte-cheie
primary school age, social intelligence, social skills, school performance,

vârsta școlară primară, inteligenţă socială, abilități sociale, performanţă şcolară