Aspecte de promovare a mentoratului de inserție profesională în instituția de educație timpurie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
233 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-18 01:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.213.3 (4)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
EREMIA, Eleonora. Aspecte de promovare a mentoratului de inserție profesională în instituția de educație timpurie. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 421-430. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Aspecte de promovare a mentoratului de inserție profesională în instituția de educație timpurie

Aspects of promoting professional insertion mentoring in kindergarten

CZU: 371.213.3

Pag. 421-430

Eremia Eleonora
 
Instituția de educație timpurie, nr. 75 din Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2023


Rezumat

Instituția de învățământ trebuie să creeze condițiile necesare de integrare și dezvoltare a competențelor profesionale ale cadrelor didactice debutante în vederea persistării în carieră. În acest context, managementul inserției profesionale constituie o abordare complexă, sistemică, planificată, individualizată axată pe învățare, monitorizare, evaluare, progres, carieră și performanță, care asigură calitatea procesului instructiv, iar eficacitatea sa depinde de gradul de colaborare a managerilor, mentorilor de inserție și a cadrelor didactice debutante. În articol sunt descrise experiențele de mentorat obținute în IET nr.75 din mun. Chișinău. Recomandările propuse pot contribui la îmbunătățirea procesului de inserţie profesională, care trebuie monitorizat și evaluat.

The educational institution must create the necessary conditions for the integration and development of the professional skills of beginning teachers in order to persist in their career. In this context, professional insertion management is a complex, systemic, planned, individualized approach focused on learning, monitoring, evaluation, progress, career and performance, which ensures the quality of the instructional process, and its effectiveness depends on the degree of collaboration of managers, mentors insertion of beginning teaching staff as well. The article describes the mentoring experiences obtained in IET no. 75 in the municipality of Chisinau. The proposed recommendations can contribute to the improvement of the professional insertion process, which must be monitored and evaluated.

Cuvinte-cheie
mentor, mentorat, inserţie profesională,

mentor, mentorship, professional insertion