Competențele specifice educației muzicale: abordări metodologice în cadrul procesului de cunoaștere muzicală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
221 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 13:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78(072) (7)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Competențele specifice educației muzicale: abordări metodologice în cadrul procesului de cunoaștere muzicală. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 243-247. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Competențele specifice educației muzicale: abordări metodologice în cadrul procesului de cunoaștere muzicală

Competences specific to music education: methodological approachesin the process of artistic acquisition

CZU: 78(072)

Pag. 243-247

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

Acest articol relevă aspecte conceptuale cu referire la formarea competenţelor muzicale. Se prezintă realizarea acestui proces operând cu conceptele renumiţilor savanţi occidentali, ruşi şi autohtoni. Una dintre ideile caracteristice gândirii pedagogice a savanţilor este aceea, că în procesul formării competenţelor muzicale prin intermediul artei,parcurge mecanismul procesului de cunoaştere. Pentru integritate în asigurarea realizării la modul practic al unei educaţii muzicale, metodologia pe care o vom propune se bazează pe o cercetare, o reţea teoretică impunătoare de practici pedagogice încununate de succes ale unor savanţi remarcabili din întreaga lume.

The article hereby includes conceptual aspects of the musical competences formation. It describes the realization of this process operating with the concepts of well-known occidental, Russian and local researchers. One of the ideas characteristic to the researchers’ pedagogical thinking is that, during the process of musical competence formation through art, the acquisition process mechanism is happening. For integrity in insuring the practical realization at of a musical education, the methodology we propose is based on research, an imposing theoretical network of successful pedagogical practices of remarkable scientists from all over the world. The analyzed theories are a source of inspiration and constitute the theoretical universe which contributes to as truthful as possible musical education.

Cuvinte-cheie
competențe muzicale, domeniile artei, cunoaştere muzicală, educaţie muzicală, mecanismul cunoaşterii,

musical competences, the fields of art, musical acquisition, musical education, the mechanism of acquisition