Condiții psihologice pentru o educație de calitate în situație de criză umanitară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
239 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 14:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:005.6 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
SM ISO690:2012
GONŢA, Victoria. Condiții psihologice pentru o educație de calitate în situație de criză umanitară. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 318-322. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Condiții psihologice pentru o educație de calitate în situație de criză umanitară

Psychological conditions for a qualitative education in a humanitarian crisis situation

CZU: 37.01:005.6

Pag. 318-322

Gonţa Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Pandemia de COVID-19, urmată de războiul din Ukraina și criza refugiaților în Republica Moldova din ultimii 3 ani au zdruncinat puternic sistemul educațional al țării noastre, la fel ca și în multe alte state ale lumii, care s-au confruntat cu această criză umanitară. Învățământul on-line, comunicarea la distanță, educația la domiciliu sau chear stoparea școlarizării copiilor în multe cazuri, au determinat o stare de panică privind calitatea educației la cei ce lucrează în sistemul educațional, dar și o stare de anxietate stabilă a elevilor și părinților pentru viitorul generației actuale de elevi și studenți, dar și pentru bunăstarea psihologică a tuturor celor afectați de această criză a educației. Cercetarea de față vizează indicii bunăstării psihologice a elevilor din Republica Moldova, dar și soluțiile de remediere a acesteia ca și premiză pentru o educație bună a generației afectate de criza umanitară.

The COVID-19 pandemic, followed by the war in Ukraine and the refugee crisis in the Republic of Moldova in the last 3 years, have strongly shaken the educational system of our country, as well as in many other states of the world that have faced this humanitarian crisis. Online education, distance communication, home education or even the suspension of children's schooling in many cases, have caused a state of panic regarding the quality of education among those who work in the educational system, but also a state of stable anxiety among students and parents for the future of the current generation of pupils and students, but also for the psychological well-being of all those affected by this education crisis. The present research aims at the indicators of the psychological well-being of pupils in the Republic of Moldova, but also the solutions to remedy it as a premise for a good education of the generation affected by the humanitarian crisis.

Cuvinte-cheie
criză umanitară, calitatea educaţiei, elevi, bunăstare psihologică.,

humanitarian crisis, quality of education, pupils, psychological well-being.