Didactizarea elementelor etno-folcloric-religioase ale cultului creştin-ortodox la orele de educaţie plastică (gimnaziu)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
199 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 15:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:73 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Arte plastice (429)
SM ISO690:2012
HORGAN, Dan-Gicu. Didactizarea elementelor etno-folcloric-religioase ale cultului creştin-ortodox la orele de educaţie plastică (gimnaziu). In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 286-295. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Didactizarea elementelor etno-folcloric-religioase ale cultului creştin-ortodox la orele de educaţie plastică (gimnaziu)

The teaching of the religious ethno-folkloric elements of the orthodox christian cult in plastic education classes (high school)

CZU: 37.016:73

Pag. 286-295

Horgan Dan-Gicu
 
Școala Gimnazială nr. 1 Perieni, Jud. Vaslui
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Rolul profesorului în şcoala viitorului este unul complet diferit de şcoala clasică. Influenţa pe care o va avea profesorului asupra adolescentului în plin modernism va fi schimbată radical. Stilul autoritar al vechii şcoli va fi treptat schimbat cu stilul democratic. În acest fel, avem credinţa că în şcoala viitorului, adolescentului îi vor fi predate informaţiile într-o metodă nouă, transdisciplinară şi va fi încurajat să descopere noi metode de a duce informaţia la un nivel mai înalt prin forţele proprii şi studiu individual. De asemenea, adolescentul va fi educat pentru a selecta informaţia necesară şi să o prelucreze astfel încât să obţină profit maxim. Participarea la orele de Educaţie plastică ale adolescenţilor se vor desfăşura prin coroborarea elementelor etno-folcloric religioase aparţinând cultului creştin ortodox.

The role of the teacher in the school of the future is completely different from the classic school. The influence that the teacher will have on the teenager in full modernism will be radically changed. The authoritarian style of the old school will gradually be replaced by the democratic style. In this way, we believe that in the school of the future, the adolescent will be taught information in a new, transdisciplinary method and will be encouraged to discover new methods of taking the information to a higher level by his own efforts. Also, the teenager will be educated to select the necessary information and process it so as to obtain maximum profit. Participation in the Plastic Education classes of teenagers will take place by corroborating the ethno-folkloric-religious elements belonging to the Orthodox Christian cult.

Cuvinte-cheie
adolescent, cult creştin ortodox, etno-folcloric, educaţie plastică.,

Orthodox Christian worship, ethno-folkloric, plastic education