Tehnologii inovative și avansate în dezvoltarea auzului emoțional la preșcolarii cu deficiențe de auz
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
237 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.353 (26)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Tehnologii inovative și avansate în dezvoltarea auzului emoțional la preșcolarii cu deficiențe de auz. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 260-265. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Tehnologii inovative și avansate în dezvoltarea auzului emoțional la preșcolarii cu deficiențe de auz

Innovative and advanced technologies in the development of emotional hearing in preschoolers with hearing deficiencies

CZU: 376.353

Pag. 260-265

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Procesul de reflectare a stării emoționale umane, particularitățile lui asupra trăsăturilor vocii sunt una dintre modalitățile promițătoare de a descoperi mecanismele de comunicare. Percepțiile informațiilor emoționale prin voce în condiții normale și nu numai, sunt posibile datorită auzului emoțional (AE). Acesta din urmă contribuie la perceperea corectă a vorbirii, ceea ce duce la dezvoltarea răspunsului corect la o informație emoțională, înțelegerea adevăratelor intenții, gânduri și opinii ale vorbitorului, care pot contrazice manifestările sale verbale. Copiii cu dizabilități de auz, însă, au limitat această capacitate, dar ca suport vin tehnologiile de sprijin care vor contribui la dezvoltarea limbajului verbal-oral la această categorie de copii.

The process of reflecting the human emotional state and its particularities on voice features are one of the promising ways to discover communication mechanisms. Perception of emotional information by voice under normal and other conditions is possible thanks to emotional hearing (EH), which contributes to the correct perception of speech, leading to the development of the correct response to an emotional information, understanding of the speaker's true intentions, thoughts and opinions, which may contradict his/her verbal manifestations. Children with hearing disabilities, however, have limited this ability, but in support come assistive technologies that will contribute to the development of verbal-oral language in this category of children

Cuvinte-cheie
Deficiențe de auz, auz emoțional, tehnologii inovatoare, mijloace de antrenament auditiv,

hearing impairment, emotional hearing, innovative technologies, means of training