Asimilarea esteticii şi stilisticii jazzului în Trio-ul pentru clarinet, corn şi pian de O. Negruţa
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
208 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 15:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.161:[788.6+788.91+786.2]:78.071.1 (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
TCACENCO, Victoria, PLEŞCAN, Irina. Asimilarea esteticii şi stilisticii jazzului în Trio-ul pentru clarinet, corn şi pian de O. Negruţa. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția I-a, 23 iunie 2015, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2015, Ediția I-a, p. 46. ISBN 978-9975-9617-6-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)
Ediția I-a, 2015
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)"
Ediția I-a, Chişinău, Moldova, 23 iunie 2015

Asimilarea esteticii şi stilisticii jazzului în Trio-ul pentru clarinet, corn şi pian de O. Negruţa

CZU: 785.161:[788.6+788.91+786.2]:78.071.1

Pag. 46-46

Tcacenco Victoria1, Pleşcan Irina2
 
1 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice,
2 Institutul de Arte
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2023


Rezumat

Articolul de faţă este dedicat Trio-ului pentru clarinet, corn şi pian semnat de O. Negruţa în 1993. Scopul autoarelor constă în fundamentarea trăsăturilor specifice ale gândirii jazzistice reflectate în opusul vizat al lui O. Negruţa în baza studierii particularităţilor stilului, genului şi limbajului muzical. A fost subliniată asimilarea trăsăturilor caracteristice ale facturii jazzului universal şi naţional din anii ’50 ai secolului trecut. Autoarele s-au referit la specificul modal şi armonic al limbajului muzical aflat sub influenţa jazzului tradiţional şi modern, la trăsăturile caracteristice acestuia, cum ar fi structura terţară a verticalei, acordurile multisonore (sept-, non- undecim- acorduri), imitarea blues notes la nivel modal, evidenţiind totodată caracterul improvizatoric şi „simţul” swingului tipic pentru estetica jazzului.

Cuvinte-cheie
trio cu pian, O. Negruța, swing, improvizaţie, jazz, armonia jazz, blues