L’influence du contexte éducatif sociofamilial dans la construction du choix pour des études postsecondaires des immigrants roumains de deuxième génération au Québec
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
164 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 23:11
SM ISO690:2012
ARSENII, Sofia. L’influence du contexte éducatif sociofamilial dans la construction du choix pour des études postsecondaires des immigrants roumains de deuxième génération au Québec. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 2, pp. 225-243. ISBN 978- 9975-46-348-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 2, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

L’influence du contexte éducatif sociofamilial dans la construction du choix pour des études postsecondaires des immigrants roumains de deuxième génération au Québec


Pag. 225-243

Arsenii Sofia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2023


Rezumat

Prezentul articol are drept scop de a realiza o reflecție cu privire la procesul de construcție a „alegerii” de a face studii superioare de către imigranții de a doua generație de origine română. Acest subiect este de actualitate deoarece, conform datelor statistice candiene, numărul imigranților deținători de o diplomă de studii superioare este mult mai mare, în comparație cu populația nativă quebecoasă. Pentru o mai bună înțelegere a acesui proces, au fost identificate câteva aspecte ce au fost supuse analizei: rata de absolvire a unei instituții superioare de către imigranți, reușita școlară a copiilor de orgine română în sistemul educațional primar și gimnazial quebecoas, familia imigrantă, factorii determinanți ce influențează accesul la studii postsecundare ale imigranților. Toate aceste elemente sunt prezentate sub formă de sinteză care se încheie cu producereau unui nou obiect de cercetare.

This article aims to provide a reflection about the construction of "choice" of Romanian immigrants children of second generation in order to get higher education. This subject is topical because, according to Canadian statistics, the amount of immigrants holders of a university degree is much higher than the native population Quebec. For a better understanding of this phenomenon, we identified several issues that were assessed: the graduation rate of immigrants in higher education institutions, the educational success of Romanian children in primary and secondary education in Quebec, the immigrating family, the different factors that influence the access to higher education institutions among immigrating children. All these elements are presented as a summary that concludes by producing a new research object.

Cuvinte-cheie
imigranții celei de-a doua generații, reușită școlară, acces la studii, studii superioare,

Postsecondary education, second generation immigrant youth, academic achievement, access to postsecondary education