Articolul precedent |
Articolul urmator |
277 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 20:27 |
SM ISO690:2012 ROTARU, Victoria. Teoriile referitoare la inteligența emoțională. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 2, pp. 188-196. ISBN 978- 9975-46-348-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.16, Partea 2, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 188-196 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Numeroase concepte asociate cu inteligența emoțională (EQ) au apărut încă în operele autorilor antici: Aristotel, Descartes, Libniz etc. După anii ’80, cercetările au continuat. Autori ca Spearman, Thorndike, Cattel au făcut încercări de definire și măsurare a primului concept al EQ (inteligența socială). Modelele de bază ale inteligenței emoționale sunt prezentate de: P. Salovey și J. Mayer; R. Bar-On; D. Goleman. Toți cei care au analizat acest domeniu au numit prin „inteligența emoțională” acele calități umane, apreciate dintotdeauna, cum ar fi: bunul-simț, înțelepciunea, empatia, caracterul. |
||||||
Cuvinte-cheie teorie, calități umane, inteligenţă socială, coeficient emoțional (EQ), IQ, autoperfecţionare, theory, human qualities, social intelligence, emotional quotient (EQ), IQ, autoperfection |
||||||
|