Educația interculturală – spațiu formativ pentru educarea valorilor în grupele de studenți alolingvi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
225 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 22:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.013.43 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
DERMENJI-GURGUROV, Svetlana, USATÎI, Larisa. Educația interculturală – spațiu formativ pentru educarea valorilor în grupele de studenți alolingvi . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 72-75. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p72-75
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Educația interculturală – spațiu formativ pentru educarea valorilor în grupele de studenți alolingvi

Intercultural education – training space for value education in students of allolingual students

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p72-75
CZU: 378.013.43

Pag. 72-75

Dermenji-Gurgurov Svetlana, Usatîi Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

In this article, the authors demonstrate that Intercultural Education, in the university context, is an effective way to infuse important changes in this field, a relevant didactic approach to cultural differences, which aims primarily at educating values. Thus, as content units, proposed for the taught subjects, we discuss models of intercultural education from different countries; we examine the forms of manifestation of cultural diversity in the Republic of Moldova, conducting case studies as individual work; we elucidate what would be and are the perspectives of intercultural education in our country and we finally answer the question: what is the role of the modern teacher in today's multicultural society? In the article we also present a series of interactive methods and techniques that would increase the efficiency of the teaching-learning-evaluation process of these valuable contents.

Cuvinte-cheie
intercultural education, intercultural competence, multicultural society, current educational policy, model of intercultural education, Stages of the Learning Framework