Articolul precedent |
Articolul urmator |
267 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 10:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373(478):159.922.1 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Echitatea performanțelor elevilor din Republica Moldova în contextul învățământului general. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. II, pp. 40-45. ISBN 978-9975-50-296-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 11, Vol. II, 2022 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373(478):159.922.1 | ||||||
Pag. 40-45 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The equity of educational systems with reference to students from different socio-economic backgrounds can be examined through various statistical aspects of the relationship between students' performance in the PISA assessment and their socio-economic status. To simplify the exposition, and because the relationship is very similar for all domains assessed in PISA, this article only examines the relationship between reading achievement and the specific PISA index from the perspective of the major equity indicators. |
||||||
Cuvinte-cheie educational system, socio-economic environment, international evaluation |
||||||
|