Optimization of physical, technical-tactical and psychomotor abilities of judo players
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
170 0
SM ISO690:2012
MANOLACHI, Veaceslav. Optimization of physical, technical-tactical and psychomotor abilities of judo players. In: Gymnasium-Scientific Journal of Education, Sports and Health, 2015, nr. 1(16), pp. 123-136. ISSN 1453-5645.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Gymnasium-Scientific Journal of Education, Sports and Health
Numărul 1(16) / 2015 / ISSN 1453-5645 /ISSNe 2344-5645

Optimization of physical, technical-tactical and psychomotor abilities of judo players

Optimizareacapacităților fizice, tehnico-tactice și psihomotrice ale judocanelor de performanţă


Pag. 123-136

Manolachi Veaceslav
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 ianuarie 2023


Rezumat

The paper presents information regarding the study of the dynamic development of physical, technical, tactical and psychomotor abilities of judo players in the context of timely and effective correcting of the training process during a pedagogical study, which took place within four years. The prior pedagogical observations (during two years) revealed the formation of a trend with a positive impact, due to the timely correction of the educational process and training, on the visible and effective improvement of the majority of indicators, which characterize the physical, technical, tactical and psychomotor abilities of judo players. The aggregate indices (final) of the pedagogical experiment confirmed a real stability and a progress of the studied abilities, in the context of timely correction of adverse consequences of the training process.

Articolul prezintă informații privind dinamică dezvoltării capacităților fizice, tehnico-tactice și psihomotrice ale judocanelor de performanță în contextul corectării în timp util şi eficace a procesului de instruire și antrenament, pe parcursul unui studiu pedagogic, care s-a desfășurat în decursul a patru ani. Observațiile pedagogice prealabile (după doi ani de cercetare) au reliefat formarea unei tendințe de influenţă pozitivă a corectării în timp util a procesului instructiv și de antrenament asupra creşterii efective şi semnificative a majorităţii indicilor, ce caracterizează calitățile fizice, tehnico-tactice și psihomotrice ale judocanelor de performanță. Indicii finali ai experimentului pedagogic au confirmat o stabilitate veridică și un progres considerabil al capacităţilor studiate, în contextul corectării în timp util a unor consecințe nefaste ale procesului de antrenament.

Cuvinte-cheie
pedagogical research, experimental groups, judo player, motor activity, training process,

experiment pedagogic, judocane, activitate motrică, antrenament sportiv