Particularitățile liderului în managementul politic format de mass-media
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
278 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 16:33
SM ISO690:2012
CULIPEI, Laura-Catalina. Particularitățile liderului în managementul politic format de mass-media. In: Economic and legal aspects of digitalization in the context of globalization, Ed. 2, 4-5 martie 2022, Chişinău. Chişinău: University of European Studies of Moldova, 2022, Ediția 2, Vol. 1, pp. 65-69.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economic and legal aspects of digitalization in the context of globalization
Ediția 2, Vol. 1, 2022
Simpozionul "Economic and legal aspects of digitalization in the context of globalization"
2, Chişinău, Moldova, 4-5 martie 2022

Particularitățile liderului în managementul politic format de mass-media

JEL: М12, M50

Pag. 65-69

Culipei Laura-Catalina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 ianuarie 2023


Rezumat

În prezenta cercetare se descriu teoriile și fundamentele manageriale și psihologice cu privire la leadership. Atribuirea unor roluri managerului savanții au stabilit și comportamentul acestuia diferit de celelalte. Indiferent de domeniu, areal, formulă, factori de influență – liderul reprezintă parte componentă a teoriei manageriale, iar funcțiile pe care le exercită sunt funcțiile managementului: planificarea, organizarea, coordonarea, motivarea și controlul. Tot mai evident în condițiile actuale se demonstrează interacțiunea managementului și a activității politice, transformându-se în management politic. Autorul a urmărit în această cercetare să identifice rolul liderului politic în contextul utilizării puterii si influenței pe care poate mult mai ușor să o utilizeze individul în acest rol. Suntem tot mai mult legați de sursele media și social media în contextul ultimelor fenomene create de factori mai puțin caracteristici epocii contemporane, dar valul evoluției și repetarea istoriei nu este de evitat. Asistăm la o explozie a liderilor, formați de mass-media ca efectul ciupercilor după ploaie.

This research describes managerial and psychological theories and foundations regarding leadership. Assigning roles to the manager, the scientists also established his behavior different from the others. Regardless of the field, area, formula, influencing factors - the leader is a component part of managerial theory, and the functions he performs are the functions of management: planning, organizing, coordinating, motivating and controlling. Increasingly, in the current conditions, the interaction of management and political activity is being demonstrated, transforming into political management. The author of this research sought to identify the role of the political leader in the context of the use of power and influence, which may be much easier for the individual to use in this role. We are increasingly connected to media and social media in the context of the latest phenomena created by factors less characteristic of the contemporary era, but the wave of evolution and the repetition of history is not to be avoided. We are witnessing an explosion of leaders, formed by the media as the effect of mushrooms after rain.

Cuvinte-cheie
leadership, management politic, mass-media, putere, influenţă, autoritate,

leadership, political management, media, power, influence, authority