Particularitățile dezvoltării inteligenței sociale la copiii de vârstă școlară mica
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
311 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 17:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2:373.3 (1)
Psihologie (3398)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
GUȚUL, Aliona. Particularitățile dezvoltării inteligenței sociale la copiii de vârstă școlară mica. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 93-98.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022

Particularitățile dezvoltării inteligenței sociale la copiii de vârstă școlară mica

CZU: 159.923.2:373.3

Pag. 93-98

Guțul Aliona
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2022


Rezumat

The article provides a review of ideas about social intelligence and information about severity of its various components in primary school age. During this period, the development foundations are laid for the next age stages, and social intelligence is the foundation of personal development. The review given by the authors showed that at the beginning of primary school age, social intelligence is at a low or medium level of development. Throughout the entire age period, the development of individual components occurs heterochronously. The child is consistently mastering social skills and is better aware of himself. At the behavioural level, the underdevelopment of the social intelligence of younger students is manifested in the difficulties of adapting to school life and communicative problems. Thus, social intelligence developed in primary school age ensures the use of optimal behaviours in interaction with others, satisfaction with family and school life.

Cuvinte-cheie
primary school age, social intelligence, social skills, interpersonal relationships, adaptation