Profesionalismul cadrului didactic – de la competență la performanță profesională didactică în parcurgerea traseului de profesionalizare a carierei didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
355 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 21:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.011.3-051 (8)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
PERLIMAN, Victoria. Profesionalismul cadrului didactic – de la competență la performanță profesională didactică în parcurgerea traseului de profesionalizare a carierei didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 75-80. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407946
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Profesionalismul cadrului didactic – de la competență la performanță profesională didactică în parcurgerea traseului de profesionalizare a carierei didactice

Teaching professionalism – from competence to teaching professional performance in the path of professionalization of the teaching career

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407946
CZU: 378.011.3-051

Pag. 75-80

Perliman Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Actualmente, tot mai frecvent se evidențiază importanța profesionalismului și performanței angajaților din sistemul educațional, deoarece nivelul de performanță al acestora influențează direct imaginea instituției în care activează. În articolul de față au fost abordate conceptele de profesionalism didactic, competență și performanță profesională în viziunea cercetătorilor, precum: L.Pogolșa, V.Andrițchi, V.Gh. Cojocaru, В.Сластенин, А.Деркач și И.Кузьмина, precizând că un cadru didactic competent și competitiv se manifestă prin profesionalism, responsabilitate, muncă, stare de spirit obiectiv etc. El contribuie, cu siguranță, la realizarea celui mai valoros produs – „profesionistul”, creând bunuri materiale și spirituale ce vor duce la un progres perpetuu al societății.

Currently, the importance of professionalism and performance of employees in the education system is increasingly highlighted, beacause their level of performance directly influences the image of the institution in which they operate. In this article, the concepts of didactic professionalism, competence and professional performance were addressed in the view of researches such as: L.Pogolșa, V.Andrițchi, V.Gh. Cojocaru, V.Slastenin, А.Dercaci and I.Cuzmina, stating that a competent and competitive teacher manifests himself through professionalism, responsibility, work, objective mood, etc. The teacher, certainly, contributes to the realization of the most valuable product – the “professional”, creating material and spiritual goods that will lead to a perpetual progress of society.

Cuvinte-cheie
profesionalism, profesionalizare, traseu, competenţă profesională, performanţă,

professionalism, professionalization, path, professional competence, performance