Cunoașterea ca bun public. Întâmpinări etice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
224 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 13:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
165.1+172 (1)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (391)
SM ISO690:2012
STOENESCU, Constantin. Cunoașterea ca bun public. Întâmpinări etice. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 9-15. ISBN 978-9975-45-821-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 3, 2022
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale"
3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Cunoașterea ca bun public. Întâmpinări etice

Knowledge as a public good. Ethical questions

CZU: 165.1+172

Pag. 9-15

Stoenescu Constantin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2022


Rezumat

In an open society can contribute fluidly to development. New information and communication technologies incorporate state-of-the-art knowledge and can increase the contribution of knowledge to social and economic development. Knowledge becomes a public good in the knowledge-based society, but some ethical dilemmas arise in the concrete process of producing and using knowledge. These are generated by the dual character of knowledge: in the real economy it is not only a public good, but also a commodity.

Într-o societate deschisă, democratică, cunoașterea poate contribui fluid la dezvoltare. Noile tehnologii ale informației și comunicării încorporează cunoaștere de vârf și pot crește contribuția cunioașterii la dezvoltarea socială și economică. Cunoașterea devine un bun public în societatea bazată pe cunoaștere, dar unele dileme etice apar în procesul concret al producerii și utilizării cunoașterii. Acestea sunt generate de caracterul dual al cunoașterii: aceasta nu este, în economia reală, doar un bun public, ci și o marfă.

Cuvinte-cheie
open society, knowledge as a public good, knowledge as a commodity, new information and communication technologies, ethical dilemmas,

Societate deschisă, cunoașterea ca bun public, noile tehnologii ale informației și comunicării, dileme etice, cunoașterea ca marfă