Particularitățile auditului intern în instituții educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
230 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 13:34
SM ISO690:2012
PRODAN-ŞESTACOV, Liubovi, LUKIN, Serghei. Particularitățile auditului intern în instituții educaționale. In: Teoria și practica administrării publice, Ed. 26, 20 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 26, pp. 409-413. ISBN 978-9975-3542-3-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria și practica administrării publice
Ediția 26, 2022
Conferința "Teoria și practica administrației publice"
26, Chişinău, Moldova, 20 mai 2022

Particularitățile auditului intern în instituții educaționale

Particulars of the internal audit in educational institutions


Pag. 409-413

Prodan-Şestacov Liubovi1, Lukin Serghei2
 
1 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova,
2 Centrul regional de formare continuă a regiunii Kiev, Ucraina
 
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2022


Rezumat

The internal audit activity for an educational organization is a functional-independent and objective activity, which gives assurance and advice to the management for the good administration of the institution. Internal audit is regulated by a number of national and international regulations (standards), but the entity may develop its own internal regulations for the organization of this activity. The proper conduct of the audit will contribute to the achievement of the organization’s objectives, assessing and improving the efficiency and effectiveness of management systems, based on risk assessment, control and management processes.

Cuvinte-cheie
Internal audit, management, quality assurance, Methods, techniques, procedures, continuous improvement, etc