Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
229 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 10:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Denumirile tehnicilor interactive ca termeni ai metacogniţiei . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 39-43. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271033 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271033 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 39-43 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul se referă la tehnicile încetăţenite în uzul didactic al profesorilor din republică prin intermediul programului LSDGC. Includerea lor în procesul de predareînvăţare-evaluare ar trebui să fie urmată de realizarea retenţiei şi a transferului, iar acestea presupun ca elevii să aibă reacţii adecvate la auzul denumirii respective. Numele celor mai populare tehnici interactive sunt sugestive şi pot fi explicate în raport cu principiile denominării, care vizează atât procedura de învăţare (Lectura ghidată), cât şi produsul (Manuscrisul pierdut) sau algoritmul (Interviul în trei trepte). În cazuri speciale, denumirile sunt alegorice (Acvariul), metaforice (Maratonul de scriere) sau abreviate (SINELG). De aceea explicarea motivului pentru care o tehnică este numită aşa sau altfel, descifrarea denumirii în raport cu algoritmul de aplicare sunt condiţii necesare pentru ca asimilarea strategiilor respective de muncă intelectuală să se producă şi la nivel metacognitiv, iar denumirile tehnicilor urmează să devină cuvinte-cheie care declanşează metacogniţia şi asigură învăţarea conştientizată. |
|||||||
Cuvinte-cheie Lectură şi scriere pentru dezvoltarea gândirii critice, tehnică, interactiv, denominare, metacogniţie, Reading and writing for critical thinking, technique, interactive, denomination, metacognition |
|||||||
|