Denumirile tehnicilor interactive ca termeni ai metacogniţiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
229 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 10:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Denumirile tehnicilor interactive ca termeni ai metacogniţiei . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 39-43. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271033
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Denumirile tehnicilor interactive ca termeni ai metacogniţiei

The Names of Didactic Interactive Techniques as Metacognitive Terms

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271033
CZU: 37.091

Pag. 39-43

Cartaleanu Tatiana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Articolul se referă la tehnicile încetăţenite în uzul didactic al profesorilor din republică prin intermediul programului LSDGC. Includerea lor în procesul de predareînvăţare-evaluare ar trebui să fie urmată de realizarea retenţiei şi a transferului, iar acestea presupun ca elevii să aibă reacţii adecvate la auzul denumirii respective. Numele celor mai populare tehnici interactive sunt sugestive şi pot fi explicate în raport cu principiile denominării, care vizează atât procedura de învăţare (Lectura ghidată), cât şi produsul (Manuscrisul pierdut) sau algoritmul (Interviul în trei trepte). În cazuri speciale, denumirile sunt alegorice (Acvariul), metaforice (Maratonul de scriere) sau abreviate (SINELG). De aceea explicarea motivului pentru care o tehnică este numită aşa sau altfel, descifrarea denumirii în raport cu algoritmul de aplicare sunt condiţii necesare pentru ca asimilarea strategiilor respective de muncă intelectuală să se producă şi la nivel metacognitiv, iar denumirile tehnicilor urmează să devină cuvinte-cheie care declanşează metacogniţia şi asigură învăţarea conştientizată.

The article concerns a number of didactic techniques that are by now well-established in the use of Moldovan teachers due to the RWCT program. The inclusion of these techniques in the teaching-learning-assessment process ought to be followed by retention and transfer activities, which envisage that the students should denote adequate reactions upon hearing the name of the technique. The names of the most popular interactive techniques are self-suggestive and may be explained through the principles of denomination, being related to either learning procedures (Guided Reading), the resulting product (The Lost Manuscript), or the algorithm (The Three-Stage Interview). In special cases the names are allegorical (The Fishbowl), metaphorical (The Writing Marathon), or abbreviated (INSERT). This is why explaining the reason for which a technique bears a certain name and deciphering this name in connection with the algorithm are necessary conditions if we wish to ensure that these intellectual work strategies are also assimilated at metacognitive level. The names of the techniques will thus become keywords that set metacognition off, ensuring conscious learning

Cuvinte-cheie
Lectură şi scriere pentru dezvoltarea gândirii critice, tehnică, interactiv, denominare, metacogniţie,

Reading and writing for critical thinking, technique, interactive, denomination, metacognition