Perspective psiho-pedagogice ale dezvoltarii in timpul maturitații emergente
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
302 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 11:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2 (205)
Psihologie (3416)
SM ISO690:2012
LUNGU, Violeta. Perspective psiho-pedagogice ale dezvoltarii in timpul maturitații emergente. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 92-96. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Perspective psiho-pedagogice ale dezvoltarii in timpul maturitații emergente

Psycho-pedagogical perspectives of development during emerging adulthood

CZU: 159.923.2

Pag. 92-96

Lungu Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Articolul prezintă rezultate din cadrul unei cercetări doctorale cu privire la optimizarea comportamentului adultului emergent prin ameliorarea schemelor mentale. O categorie în creștere aflată în acestă etapă de viață, conform concepției lui J. Arnett este cea a tinerilor NEET. Procentul mediu la nivel european în timpul pandemiei COVID-19 a ajuns la 20% la sută, iar pentru România la 25%. Cercetarea a verificat eficiența unui program de intervenție adaptat la partcularitățile de dezvoltare ale adultului emergent în vederea depășirii și menținerii în afara condiției de NEET. Acest articol prezintă rezultatele obținute în ameliorarea schemelor dezadaptative timpurii, creșterea flexibilității psihologice și a autonomiei personale. Programul de intervenție este fundamentat pe principii umaniste, cu metode și tehnici de orientare cognitiv-comportamentală, rațional-emotivă și de încurajare a reflecției personale asupra proceselor situaționale.

The article presents results from a doctoral research on optimizing the behavior of the emerging adult by improving mental schemas. A growing category at this stage of life, according to J. Arnett, is that of young NEETs. The average percentage at European level during the COVID-19 pandemic reached 20%, and for Romania 25%. The research verified the effectiveness of an intervention program adapted to the developmental characteristics of the emerging adult in order to overcome and keep out of the NEET condition. This article presents the results obtained in the improvement of early maladaptive schemes, the increase of psychological flexibility and personal autonomy. The intervention program is based on humanistic principles, with methods and techniques of cognitive-behavioral, rational-emotional orientation and encouragement of personal reflection on situational processes.

Cuvinte-cheie
adult emergent, scheme mentale, NEET,

emerging adulthood, mental schema, NEET