Articolul precedent |
Articolul urmator |
302 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 11:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2 (205) |
Psihologie (3416) |
SM ISO690:2012 LUNGU, Violeta. Perspective psiho-pedagogice ale dezvoltarii in timpul maturitații emergente. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 92-96. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2 | ||||||
Pag. 92-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă rezultate din cadrul unei cercetări doctorale cu privire la optimizarea comportamentului adultului emergent prin ameliorarea schemelor mentale. O categorie în creștere aflată în acestă etapă de viață, conform concepției lui J. Arnett este cea a tinerilor NEET. Procentul mediu la nivel european în timpul pandemiei COVID-19 a ajuns la 20% la sută, iar pentru România la 25%. Cercetarea a verificat eficiența unui program de intervenție adaptat la partcularitățile de dezvoltare ale adultului emergent în vederea depășirii și menținerii în afara condiției de NEET. Acest articol prezintă rezultatele obținute în ameliorarea schemelor dezadaptative timpurii, creșterea flexibilității psihologice și a autonomiei personale. Programul de intervenție este fundamentat pe principii umaniste, cu metode și tehnici de orientare cognitiv-comportamentală, rațional-emotivă și de încurajare a reflecției personale asupra proceselor situaționale. |
||||||
Cuvinte-cheie adult emergent, scheme mentale, NEET, emerging adulthood, mental schema, NEET |
||||||
|