Reguli ale învățării eficiente a elevilor în vederea diminuării analfabetismului funcțional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
414 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 13:04
SM ISO690:2012
OPREA, Ramona Mirabela. Reguli ale învățării eficiente a elevilor în vederea diminuării analfabetismului funcțional. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 294-303. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Reguli ale învățării eficiente a elevilor în vederea diminuării analfabetismului funcțional


Pag. 294-303

Oprea Ramona Mirabela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 octombrie 2022


Rezumat

Învățarea este o formă fundamentală a activității omului. Lupta împotriva analfabetismului este o parte importantă a efortului de a atenua decalajul dintre națiunile bogate și cele sărace, deoarece analfabetismul reprezintă un obstacol major în calea dezvoltării economice, sociale și culturale. Școala este un mijloc eficient care ar putea modela elevii să devină activi în societate. În epoca revoluției științifice, elevul ar trebui să desfășoare o intensă activitate de învățare. Cel care învață trebuie să se preocupe să-și dezvolte gândirea și să se orienteze spre a învăța cum să învețe în mod inteligent, eficient și nu reproductiv. Articolul descrie o serie de reguli ale învățării eficiente și de organizare a studiului individual în scopul asimilării cunoștințelor și realizării transferului spre competențele de bază, privind lectura, scrierea și calculul, elevilor din învățământul primar în vederea diminuării analfabetismului funcțional.

Learning is a fundamental form of human activity. The fight against illiteracy is an important part of the effort to alleviate the gap between rich and poor nations, as illiteracy is a major obstacle to economic, social and cultural development. School is an effective way to shape pupils to become active in society. In the age of the scientific revolution, the student should have an intense learning activity. The learner must be concerned about developing his/her thinking and moving towards learning how to learn intelligently, efficiently and not reproductively. The article describes a series of rules of efficient learning and organizing the individual study in order to assimilate knowledge and achieve the transfer to basic skills in reading, writing and calculating pupils in primary education in order to diminish functional illiteracy.

Cuvinte-cheie
analfabetism funcțional, învăţare, metode și tehnici, reguli, rezultate,

functional illiteracy, learning, methods and techniques, rules, results