Articolul precedent |
Articolul urmator |
224 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1 (179) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629) |
SM ISO690:2012 MOCANU, Cornelia. Impactul educaţiei asupra personalităţii copiilor cu dizabilităţi mintale uşoare. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 317-320. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.1 | ||||||
Pag. 317-320 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected.The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children |
||||||
Cuvinte-cheie disabilities, mental, inclusion, social skills, extra didactic activities, dizabilităţi, mintal, incluziune, competenţe sociale, activități extradidactice |
||||||
|