Education for child s rights, condition and way in which students find out about their rights, but also their obligations
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
291 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-23 15:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.017.4/.7 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2132)
SM ISO690:2012
GHINEA, Angelica-Gica. Educația pentru drepturile copilului, condiție și modalitate prin care copiii își află atât drepturile, cât și obligațiile. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 89-93. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Education for child s rights, condition and way in which students find out about their rights, but also their obligations

Educația pentru drepturile copilului, condiție și modalitate prin care copiii își află atât drepturile, cât și obligațiile

CZU: 373.3.017.4/.7

Pag. 89-93

Ghinea Angelica-Gica
 
Școala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Hasdeu”, Iași, România
 
 
Disponibil în IBN: 21 octombrie 2022


Rezumat

The issue of children's rights is an important aspect of contemporary education, and the involvement of children in discovering and knowing the rights they have determines a better reporting to them and their obligations. Teachers, due to their experience and creativity, are important vectors of familiarizing children, but also parents, with the rights that children have. Collaboration between the school, the family and the authorities responsible for ensuring respect for children's rights contributes to improving children's lives as well as increasing their quality of life. Children who know their rights will in turn respect the rights of others and will be the adults of tomorrow, who will take care of their children.

Problematica drepturilor copilului este un aspect important al educației contemporane, iar implicarea copiilor în descoperirea și cunoașterea drepturilor pe care le au determină la aceștia o mai bună raportare și la obligațiile lor. Profesorii, datorită experienței și creativității lor, sunt vectori importanți ai familiarizării copiilor, dar și părinților, cu drepturile pe care le au copiii. Colaborarea dintre școală, familie și autoritățile îndrituite să asigure respectarea drepturilor copiilor contribuie la îmbunătățirea vieții copiilor, precum și la creșterea calității vieții. Copiii care își cunosc drepturile vor respecta la rândul lor drepturile celorlalți și vor fi adulții de mâine, care se vor preocupa de copiii lor.

Cuvinte-cheie
rights, obligations, mind mapping, ease of access, adults education,

drepturi, obligații, hartă mentală, accesibilizare, educaţia adulţilor