Articolul precedent |
Articolul urmator |
291 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-23 15:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.017.4/.7 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2132) |
SM ISO690:2012 GHINEA, Angelica-Gica. Educația pentru drepturile copilului, condiție și modalitate prin care copiii își află atât drepturile, cât și obligațiile. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 89-93. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.017.4/.7 | ||||||
Pag. 89-93 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The issue of children's rights is an important aspect of contemporary education, and the involvement of children in discovering and knowing the rights they have determines a better reporting to them and their obligations. Teachers, due to their experience and creativity, are important vectors of familiarizing children, but also parents, with the rights that children have. Collaboration between the school, the family and the authorities responsible for ensuring respect for children's rights contributes to improving children's lives as well as increasing their quality of life. Children who know their rights will in turn respect the rights of others and will be the adults of tomorrow, who will take care of their children. |
||||||
Cuvinte-cheie rights, obligations, mind mapping, ease of access, adults education, drepturi, obligații, hartă mentală, accesibilizare, educaţia adulţilor |
||||||
|