Conflicte și relații conflictuale în mediul universitar în condițiile stării de urgență
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
304 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 11:40
SM ISO690:2012
SIMION, Dănuţ. Conflicte și relații conflictuale în mediul universitar în condițiile stării de urgență. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 78-91. ISBN 978-9975-46-583-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 2, 2021
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021

Conflicte și relații conflictuale în mediul universitar în condițiile stării de urgență

Conflicts and conflicting relationships in the university environment in conditions of emergency.


Pag. 78-91

Simion Dănuţ
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2022


Rezumat

The transformations in the local school during the pandemic period practically led to a repositioning of the relationship between teachers and students and the pedagogical reality of modern education in pandemics gave rise to many contradictions and conflict situations. Even substantial efforts have been made to mitigate the impact of the pandemic, the economic crisis and freedom of movement so that we can prioritize education, the sistem has still affected. The impact was not so much on non-compliance with the curriculum or the objectives set, but rather in the relationship of interpersonal relationships. New conflicts between teachers and students should not be an impediment but rather a resource to make the necessary changes at both interpersonal and intergroup levels. Understanding the nature of conflicts can use specific mechanisms of influence such as individual counseling, systematic desensitization, relaxation training, emotional control, assertiveness, different behavioral techniques of the teacher in the online classroom, to successfully resolve different pedagogical situations. Understanding the causes of conflicts between teacher and student is possible only if there is knowledge, will, professional qualities and personal skills and the desire to put them into practice.

Transformările din școala autohtonă în perioada pandemică au dus practic la o repoziționare a raportului dintre cadrul didactic și student iar realitatea pedagogică a educației moderne în pandemie a dat naștere la numeroase contradicții și situații conflictuale, a căror cale necesită o pregătire ceva mai specială din partea cadrelor didactice. Chiar dacă sau depus forturi substanțiale pentru a atenua impactul pandemiei, a crizei economice și a libertății de mișcare astfel încât să putem acorda prioritate educației aceasta din urmă tot a fost afectată. Impactul nu fost atât asupra nerespectării curriculei sau a abiectivelor trasate ci mai degrabă în raportul relațiilor interpersonale. Conflictele nou apărute între cadrele didactice și tinerii învățăcei nu ar trebui să constituie un impediment ci mai degrabă o resursă pentru a face modificările necesare atât la nivelul relațiilor interpersonale cât și la nivel de intergrup. Înțelegând natura apariției conflictelor se pot folosi mecanisme specifice de influență precum consilierea individuală, desensibilizarea sistematică, antrenamentul de relaxare, controlul emoțional, asertivitatea, diferite tehnici de comportament ale profesorului în clasa online, pentru a le rezolva cu succes diferitele situații pedagogice. Înțelegerea cauzelor conflictelor dintre profesor și student este posibilă numai dacă există cunoștințe, voință, calități profesionale și abilități personale cât și dorința de punere în practică a acestora.

Cuvinte-cheie
teachers, students, conflict, interpersonal relations, pandemic isolation.,

profesori, studenţi, relaţii interpersonale, criză pandemică.