Diminuarea comportamentelor de opunere la educaţie la etapa debutului şcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
354 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 17:26
SM ISO690:2012
FOCA, Eugenia. Diminuarea comportamentelor de opunere la educaţie la etapa debutului şcolar. In: Rezistenţa la educaţie: : Soluţii şi perspective, 30 octombrie 2014, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Tipografia din Bălţi, 2014, pp. 289-295. ISBN 978-9975-132-15-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Rezistenţa la educaţie: 2014
Conferința "Rezistenţa la educaţie: "
Bălți, Moldova, 30 octombrie 2014

Diminuarea comportamentelor de opunere la educaţie la etapa debutului şcolar


Pag. 289-295

Foca Eugenia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 18 iulie 2022


Rezumat

School enrollment- a difficult and crucial stage in the life of a first grader. Due to the fact that changing the way of life of the child, there are other interests, new friends, and other environmental conditions where forced to be a schoolboy. However, coming to school, he satisfies his need for a public interest activity - teaching, but she, in turn, causes stress in the child, which has a negative impact on his health. Therefore, to reduce the stress-adaptation process, it is necessary to create conditions for its successful integration.