Argument
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
298 0
SM ISO690:2012
CORGHENCI, Ludmila. Argument. In: Symposia Professorum: Biblioteconomie. Informare. Documentare, 12 octombrie 2006, Chişinău. Chişinău: Editura ULIM, 2007, pp. 5-6. ISBN 978-9975-920-04-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Symposia Professorum 2007
Simpozionul "Symposia Professorum"
Chişinău, Moldova, 12 octombrie 2006

Argument


Pag. 5-6

Corghenci Ludmila
 
Departamentul Informaţional Biblioteconomic ULIM
 
 
Disponibil în IBN: 13 iulie 2022


Rezumat

Lucrările secţiunii „Biblioteconomie. Informare. Documentare” a Symposia Professorum ULIM, ediţia a 10-a (12 octombrie, 2006), au fost axate asupra subiectului „Cultura informaţională a utilizatorilor şi a personalului bibliotecii din învăţământ – cerinţă inerentă a Procesului de la Bologna”. Actualitatea şi importanţa subiectului poate fi argumentată prin următoarele. În concluziile şi recomandările Consiliului Forului European pentru Învăţământul Superior (19-20 septembrie 2006, Strasbourg) este reliefat faptul, că implementarea calităţii – este o responsabilitate comună a tuturor partenerilor în cadrul învăţământului superior. Or, biblioteca universitară fiind un actor al procesului de învăţare, predare şi cercetare, deţine responsabilităţi funcţionale pentru afirmarea valorilor universitare, acestea fiind înrădăcinate în Spaţiul European al Învăţământului Superior. Calitatea învăţământului superior, implementarea principiilor Spaţiului European Unic, depinde mult, chiar fiind în proporţie directă cu asigurarea unui suport informaţional eficient. Aceste principii pot fi puse în aplicare de oameni (cadre didactice, studenţi, alte categorii) bine informaţi, care ştiu să manipuleze, să caute, să utilizeze, să gestioneze informaţia. Biblioteca şi bibliotecarul deţin pârghii esenţiale pentru formarea acestor abilităţi. Comunicările prezentate în cadrul secţiunii au confirmat prezenţa şi afirmarea la Departamentul Informaţional Biblioteconomic ULIM, dar şi în comunitatea universitară (dat fiind participarea cu comunicări a reprezentanţilor din biblioteci universitare, publice, pentru copii, de la Camera Naţională a Cărţii etc.), a unei viziuni complexe, multiaspectuale a fenomenului „cultura informaţională a utilizatorului şi a bibliotecarului”. Astfel, au fost abordate aspecte teoretice şi experienţe reprezentative vizavi de domeniile: biblioteca din învăţământ – actor al Procesului Bologna; rolul şi locul bibliotecii din învăţământ în acceptarea / implementarea principiului instruirii pe parcursul întregii vieţi; concepte şi viziuni privind cultura informaţională (la nivel internaţional, experienţe reprezentative ale bibliotecilor etc.); metode didactice de formare a culturii informaţionale (curs opţional: conţinut, experienţe; mini-cursuri etc.); experienţe in-formale în promovarea culturii informaţionale (campanii, programe, activităţi inter-active etc.); dreptul de autor, plagiatul: implicaţii şi responsabilităţi / posibilităţi ale bibliotecii, precum şi alte aspecte de importanţă majoră. Sintezele şi concluziile, efectuate de către participanţii la lucrările Symposia Professorum, orientează biblioteca şi bibliotecarul din învăţământ pentru asumarea responsabilităţii în educarea culturii informaţionale, abordarea acesteia drept un suport indispensabil reformării procesului educaţional şi de cercetare, îmbinarea organică a metodelor tradiţionale şi informale în acest sens. Prezenta lucrare are drept grup-ţintă managerii instituţiilor info-bibliotecare, fondatorii acestora, în mod deosebit personalul, implicat nemijlocit în procesul de formare a culturii informaţionale. Echipa de lucru este recunoscătoare tuturor celor, care au fost implicaţii în procesul de pregătire şi realizare a ediţiei a zecea a secţiunii „Biblioteconomie. Informare. Documentare” a Symposia Professorum ULIM.