Developing Teachers’ Social Competences, an Imperative of Contemporary Society
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
500 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 18:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (485)
Organizarea instruirii (536)
SM ISO690:2012
BUZENCO, Valeria. Developing Teachers’ Social Competences, an Imperative of Contemporary Society . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 20-23. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6685211
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Developing Teachers’ Social Competences, an Imperative of Contemporary Society

Dezvoltarea competențelor sociale ale profesorilor, o necesitate a societății contemporane

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6685211
CZU: 37.091

Pag. 20-23

Buzenco Valeria
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2022


Rezumat

Teachers’ social competences are an imperative of contemporary society. The article demonstrates the importance of developing teachers’ social intelligence, given the fact that social competences have a great impact on academic success. A high level of social intelligence helps teachers diffuse stress, instills feelings of efficacy, prevent isolation, and promote a positive self-image, especially in today’s rapidly changing society, which makes teaching much more demanding. The article also illustrates the interrelation between emotional, social, and cognitive competences, which help teachers deal with their emotions and establish social climates of cooperation, thus promoting positive teacher-student relationships even in challenging social interactions with stude nts.

Competențele sociale ale profesorilor reprezintă un imperativ al societății contemporane. Articolul demonstrează importanța dezvoltării inteligenței sociale a profesorilor, dat fiind faptul că competențele sociale au un profund impact asupra succesului lor academic și asupra avansării în carieră. Un nivel ridicat de inteligență socială îi ajută pe profesori să reziste la stres, să demonstreze eficacitate, să capete o imagine de sine pozitivă în societatea contemporană, aflată în schimbare rapidă, ceea ce face predarea mult mai solicitantă. Articolul ilustrează interdependența dintre competențele emoționale, competențele sociale și competențele cognitive, care îi ajută pe profesori să facă față propriilor emoții, să stabilească un climat social de cooperare, promovând astfel relații pozitive dintre profesori și elevi și în cadrul interacțiunilor sociale provocatoare.

Cuvinte-cheie
social intelligence, social competences, emotional competences, cognitive competences, future teachers,

nteligență socială, competențe sociale, competențe emoționale, competențe cognitive, viitoare cadre didactice