Identificarea lacunelor privind formarea culturii economice la studenții pedagogi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
273 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 11:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:334.012:004 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (976)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
OLOIERU, Anastasia. Identificarea lacunelor privind formarea culturii economice la studenții pedagogi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 78-82. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6619248
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Identificarea lacunelor privind formarea culturii economice la studenții pedagogi

Identifying gaps regarding the formation of the economic culture of pedagogical students

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6619248
CZU: 378.126:334.012:004

Pag. 78-82

Oloieru Anastasia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

În articol sunt analizate transpunerile noilor modele economice gig-economia, net-economia și a antreprenoriatului în domeniul educațional. În baza aplicării și prelucrării datelor unui chestionar pe un lot experimental de 80 de studenți au fost identificate lacunele privind formarea culturii economice, după cum urmează: lacune cognitive, motivaționalvalorice, comportamnentale. La finalul articolului este propus un model de formare a culturii economice la studenții pedagogi în 3 etape, în baza principiilor didactice, principiilor educației prin/pentru muncă, principiilor și strategiilor autoeficienței personale, teoriilor și principiilor economice etc. Un astfel de model de formare a culturii economice a viitoarelor cadre didactice va permite dezvoltarea competențelor profesionale și crearea unui profil de antreprenor pentru cadrul didactic.

The article analyzes the transpositions of the new economic models gig-economy, net-economy and entrepreneurship in the field of education as follows: cognitive, motivational-value, and behavioral gaps. At the end of the article, a model of economic culture formation is proposed for pedagogical students in 3 stages, based on didactic principles, principles of education through / for work, principles and strategies of personal self-efficiency, economic theories and principles, etc. Such a model of training the economic culture of future teachers will allow the development of professional skills and the creation of an entrepreneurial profile for teachers.

The article analyzes the transpositions of the new economic models gig-economy, net-economy and entrepreneurship in the field of education as follows: cognitive, motivational-value, and behavioral gaps. At the end of the article, a model of economic culture formation is proposed for pedagogical students in 3 stages, based on didactic principles, principles of education through / for work, principles and strategies of personal self-efficiency, economic theories and principles, etc. Such a model of training the economic culture of future teachers will allow the development of professional skills and the creation of an entrepreneurial profile for teachers.

Cuvinte-cheie
gig-economia, net-economia, antreprenoriat, intraprenoriat, educaţie economică, educaţie antreprenorială, educație financiara, cultură economică,

gig-economy, net-economy, entrepreneurship, intrapreneurship, economic education, entrepreneurship education, Financial education, economic culture