Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1652 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-08 12:24 |
SM ISO690:2012 TSEKOS, Theodore. Modeling Public Administration: Normative- Administrative tradition versus operational with in EU member states
. In: Revista Moldovenească de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, 2009, nr. 2, pp. 24-29. ISSN 1857-1999. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Moldovenească de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale | ||||||
Numărul 2 / 2009 / ISSN 1857-1999 /ISSNe 2345-1963 | ||||||
|
||||||
Pag. 24-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Statele europene împărtăşesc aceleaşi tradiţii comune: alegeri libere, participarea publicului şi responsabilitatea lui, libertatea exprimării, auto-guvernare locală etc. În pofida unor astfel de similitudini transcripţia structurală şi funcţională a acestei moşteniri politice comune la nivel administrativ generează paradigme ale organizaţiei publice de o diversitate majoră. Mulţi oameni de ştiinţă ai AP Europene discută despre fenomenul lipsei uniformităţii administrative din Europa, mai exact între statele membre ale UE.
Potrivit lui Toonen şi Raadschelders există o variaţiune instituţională istorică a sistemului naţional administrativ în Europa. O astfel de variaţiune generează o multitudine de tradiţii statale şi, respectiv, stiluri de guvernare în ţările Europene. Autorii organizează diferenţe politico-administrative europene conform următoarelor şase diviziuni bipolare. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Tsekos, T.N.</creatorName> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='en'>Modeling Public Administration: Normative- Administrative tradition versus operational with in EU member states </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2009</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-1999</relatedIdentifier> <dates> <date dateType='Issued'>2009-04-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Statele europene împărtăşesc aceleaşi tradiţii comune: alegeri libere, participarea publicului şi responsabilitatea lui, libertatea exprimării, auto-guvernare locală etc. În pofida unor astfel de similitudini transcripţia structurală şi funcţională a acestei moşteniri politice comune la nivel administrativ generează paradigme ale organizaţiei publice de o diversitate majoră. Mulţi oameni de ştiinţă ai AP Europene discută despre fenomenul lipsei uniformităţii administrative din Europa, mai exact între statele membre ale UE. Potrivit lui Toonen şi Raadschelders există o variaţiune instituţională istorică a sistemului naţional administrativ în Europa. O astfel de variaţiune generează o multitudine de tradiţii statale şi, respectiv, stiluri de guvernare în ţările Europene. Autorii organizează diferenţe politico-administrative europene conform următoarelor şase diviziuni bipolare.</description> <description xml:lang='ru' descriptionType='Abstract'>Е вропейские государства разделяют общие традиции: свободные выборы, участие общественности и ее ответственность, свобода слова, органы местного самоуправления. Вместе с тем, структурное и функциональное сходство общего политического наследия на административном уровне порождает разнообразные парадигмы общественного устройства. � � � Многие ученые европейского АУ обсуждают феномен отсутствия административного единообразия Европы, точнее, между государствами-членами ЕС. Согласно Tунену и Радшельду, национально-административной системе Европы характерна институционально-историческая вариация. Такая вариация порождает множество государственных традиций и стилей управления в европейских странах. Авторы проводят политико-административные различия, согласно следующим 6 разделам биполярности.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>