Articolul precedent |
Articolul urmator |
237 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 19:50 |
SM ISO690:2012 MORARU, Emilia. Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 51-56. ISBN 978-9975-3145-9-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 2 mai 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 51-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul de față, autoarea reliefează ansamblul de competențe necesare viitorului dirijor sau interpret de cor și importanța stăpânirii acestora în procesul de lucru cu o formație corală. În acest context, se evidențiază rolul aptitudinilor muzicale generale și a celor de specialitate, care permit formarea unui dirijor cu personalitate complexă. Astfel, portretul dirijorului este conturat în triplă ipostază – interpret-pedagog-organizator –, ipostază ce-i conferă valoarea unui artist de formație multilaterală. De asemenea, în vizorul autoarei se află tandemul dirijor-cor, care este unul decisiv în „tălmăcirea‖ și redarea cât mai corectă, în sens muzical și afectiv, a conținutului unei piese corale. |
||||||
Cuvinte-cheie dirijor de cor, ansamblul de competențe, aptitudini muzicale, tehnica conducerii corului, formarea deprinderilor vocal-corale, calitățile dirijorului de cor, choir conductor, the skills set, musical skills, choir conducting technique, formation of vocalchoral skills, choir conductor‗s qualities |
||||||
|