Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
338 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 21:23
SM ISO690:2012
DOBRESCU, Constantin-Marius. Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare. In: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 193-197. ISBN 978-9975-46-545-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie 2021
Conferința "Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie"
Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare

Development of communication skills in adolescents with self-harm behaviour


Pag. 193-197

Dobrescu Constantin-Marius
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2022


Rezumat

Articolul prezintă rezultatele obținute în urma desfășurării unui program de dezvoltare a abilităților de comunicare pentru adolescenții cu tendințe de auto-vatămare. Condițiile de pandemie au restrâns drastic aria posibilităților de relaționare de la egal la egal în rândul adolescenților, accentuând tulburările de internalizare (depresie, anxietate, retragere, singurătate). Participarea la programul de intervenție psihologică a ameliorat semnificativ stilurile de comunicare ale adolescenților, aflate în corelație cu tulburările de internalizare. La cercetare au participat 24 de adolescenți. Instrumentele de investigare au fost Scala de comunicare (Barkman și Machtmes, 2002), Chestionarul stilurilor de comunicare (S. Marcus) și ASEBA - Chestionarul de autoevaluare comportamentala (CBLC 11-18 ani, Achenbach, 2001).

The article presents the results obtained following the development of a program to improve communication skills for adolescents with self-harm tendencies. Pandemic conditions have drastically narrowed the area of peer relationships among adolescents, accentuating internalization disorders (depression, anxiety, withdrawal, loneliness). Participation in the psychological intervention program significantly improved the communication styles of adolescents, which correlated with internalization disorders. The research involved 24 adolescents. The investigative tools were the Communication Scale (Barkman and Machtmes, 2002), the Communication Styles Questionnaire (S. Marcus) and ASEBA - The Behavioral SelfAssessment Questionnaire (CBLC 11-18 years, Achenbach, 2001).

Cuvinte-cheie
adolescenţi, comportament de auto-vătămare, stil de comunicare, abilitate de comunicare,

adolescents, self-harm behavior, communication style, communication skills