Un instrument de evaluare a comportamentului de tip bullying omologat pe elevii de vârstă adolescentină din România
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
721 168
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 21:22
SM ISO690:2012
POPA, Rodica. Un instrument de evaluare a comportamentului de tip bullying omologat pe elevii de vârstă adolescentină din România. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 301-309. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Un instrument de evaluare a comportamentului de tip bullying omologat pe elevii de vârstă adolescentină din România


Pag. 301-309

Popa Rodica
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

Our study aims to present the Romanian version of the APRI-BT (Adolescent Peer Relations Instrument – Bully / Target) questionnaire, experimented by the Australian researcher RH Parada and adapted to the Romanian school population by a group of researchers from Cluj Napoca, supervised by the Australian researcher mentioned. These are Raluca Bălan, Anca Dobrean, Robert Balazsi and Elena Predescu. The questionnaire is easier to apply than the one proposed and used by Dan Olweus and is also valid for high school students, not only for students aged 8 to 13, such as Olweus's BVQ tool (Bully / Victim Questionnaire ). We proved the validity of the APRI-BT questionnaire through several results obtained by applying it to a sample of 286 high school students from Brăila County.

Studiul nostru își propune să prezinte versiunea românească a chestionarului APRI-BT (Adolescent Peer Relations Instrument –Bully/ Target), experimentat de cercetătorul australian R. H. Parada și adaptat la populația școlară din România de un grup de cercetători din Cluj-Napoca, supervizat de cercetătorul australian menționat. Este vorba de Raluca Bălan, Anca Dobrean, Robert Balazsi și Elena Predescu. Chestionarul se dovedește mai ușor de aplicat comparativ cu cel propus și utilizat de Dan Olweus și este valabil și pentru elevii de liceu, nu numai pentru elevii cu vârste cuprinse între 8 și 13 ani, cum ceste instrumentul BVQ al lui Olweus (Bully/ Victim Questionnaire). Valabilitatea chestionarului APRI-BT am dovedit-o prin câteva rezultate obținute prin aplicarea lui pe un eșantion de 286 elevi de liceu din Brăila.

Cuvinte-cheie
bullying, tool, questionnaire, APRI-BT, BVQ, harassment-intimidation, victimization, SPSS,

bullying, instrument, chestionar, APRI-BT, BVQ, hărțuire-intimidare, victimizare, SPSS