Conștiința fonologică – indicator precoce al dizabilităților de învățare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
307 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-12 16:09
SM ISO690:2012
HACEATREAN, Olesea. Conștiința fonologică – indicator precoce al dizabilităților de învățare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 227-233. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Conștiința fonologică – indicator precoce al dizabilităților de învățare


Pag. 227-233

Haceatrean Olesea
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

Learning disability is the newest category in special education, which is a class of neurological disorders, firstly due to processing deficiency. The article is focusing on the influence of phonological language disorders in preschoolers on the development of learning difficulties in the next stage - schooling. The studies and researches described in this article emphasize the importance of early identification of indicators that promote learning disability.

Dizabilitatea de învățare reprezintă cea mai nouă categorie în educația specială, care constituie o clasă de tulburări cu bază neurologică, provenite în primul rând din deficite de procesare. Articolul se concentrează asupra influenței tulburărilor fonologice de limbaj din perioada preșcolară asupra dezvoltării dificultăților de învățare în etapa următoare – școlaritatea. Studiile și cercetările descrise în articolul dat accentuează importanța identificării precoce a indicatorilor ce favorizează dizabilitatea de învățare.

Cuvinte-cheie
phonological disorders, learning disability, phonological processing, phonological awareness, preschoolers, reading and writing language, dyslexia, dysgraphia,

tulburări fonologice, dizabilitate de învățare, procesare fonologică, constiință fonologică, preşcolari, limbajul citit-scris, dislexie, disgrafie