Articolul precedent |
Articolul urmator |
303 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-23 10:02 |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Rezultatele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluării internaționale PISA 2018 . In: Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective, 30-31 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, pp. 49-53. ISBN 978-9975-3470-8-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective 2021 | ||||||
Conferința "Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective" Bălți, Moldova, 30-31 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 49-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Literacy and student achievement at the age of 15, as well as analysis of resources invested in education from the perspective of training quality. During 2009-2020, several guidelines and reforms were implemented in the Republic of Moldova regarding the doctrine and essence of the education system. Examining the historical course (2000), the OECD (Organization for Economic Co-operation and Development) regularly organizes international evaluations within the program for the evaluation of students. |
||||||
Cuvinte-cheie international assessments, literacy level, students' skills |
||||||
|