„Emilie. das mädchen aus Bessarabien“ bessarabiendeutsche erinnerungsliteratur im masterstudiengang an der staatlichenpädagogischen Ion Creangă-Universität Chişinău
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
289 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.112.2.09(478)-94:378 (1)
Literaturi germanice de Vest (Literatură germană, Literatură olandeză) (38)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2606)
SM ISO690:2012
. „Emilie. das mädchen aus Bessarabien“ bessarabiendeutsche erinnerungsliteratur im masterstudiengang an der staatlichenpädagogischen Ion Creangă-Universität Chişinău. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 375-381. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

„Emilie. das mädchen aus Bessarabien“ bessarabiendeutsche erinnerungsliteratur im masterstudiengang an der staatlichenpädagogischen Ion Creangă-Universität Chişinău

„Emilie. the girl from Bessarabia“ bessarabian german memory literature in the master´s degree at the Ion Creangă State Pedagogical University of Chişinău

CZU: 821.112.2.09(478)-94:378

Pag. 375-381

 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

The article outlines the use of memorial literature by the Bessarabian Germans in the master’s course at the UPSC. In addition to conveying literature, working on literary texts should expand the students' ability to perceive their home region and its former German residents. The scientific excursion to former Bessarabian German settlements was conceived as an integrated part of the pedagogical training for the prospective teachers, who should later transfer them to their own mediation practice.

În articolul de faţă, este schițat modul în care literatura memorialistică a germanilor basarabeni este utilizată în cursul de masterat de la UPSC. Pe lângă transmiterea unor cunoștințe despre literatură, s-a încercat extinderea capacităţii studenților de a-și percepe regiunea de origine și foștii rezidenți germani ai acesteia cu ajutorul textelor literare. Excursia științifică la fostele așezări germano-basarabene a fost concepută ca o parte integrată a pregătirii pedagogice pentru viitorii profesori, care ar trebui să le transfere ulterior în propria lor practică de predare.

Cuvinte-cheie
Memory literature, Bessarabian Germans, Masters Seminar,

literatura memorialistică, germanii basarabeni, curs de masterat